Gyulai István kapta idén a Gamma Dynamic díjat

 
Hasonlóan az elmúlt évekhez, idén is ünnepélyes keretek között, a Marczibányi téri, gyönyörűen felújított lövészklubban, az elmúlt évet összegző, és egyúttal az újévet megnyitó, 2019. január 25-i rendezvényünkön adtuk át, a cég vezetősége által, az előző esztendőben kiemelkedő teljesítményt nyújtó kollégának odaítélt rangos Gamma Dynamic díjat.
 
0C4A6494
 
A díjazottnak az esten elhangzott méltatása az alábbiakban olvasható:

 
A Gamma Dynamic díj idei győztese egy olyan fáradhatatlan Kolléga, aki innovatív gondolataival – legyen szó akár a cég belső folyamatainak fejlesztéséről, akár új, piacképes megoldások megálmodásáról – mindig előremutató, új irányokat képes meghatározni,
Fontos számára a közösség, amelyhez tartozik és amelyet irányít, és sokat tesz annak építéséért. Remek csapatjátékos, nagy jelentőséggel bír számára a jó csapatszellem kialakítása. Saját szabadidejét sem kímélve, szívügyének tekinti a kollégák szakmai továbbképzését.
És ha esetleg az eddigiekből nem mindenki számára lenne egyértelmű, hogy kiről is van szól, kiegészítésképpen még annyit hozzáfűzünk, hogy sokáig vállig érő haja volt, és bemotorozta Európa nyüzsgő nagyvárosait és lenyűgöző tájait.
Ezek után nem lehet más a 2018-es év díjazottja, mint

Gyulai István
 
Gyulai-Pista_dija
 
Idei díjazottunk azonban nem tudta átvenni a díjat, mert az egész családot levette a lábáról a tél eleji influenza. Aznap reggel ovis kislányával, az orvos – gyógyszertár körút alkalmával, busszal közlekedtek, és ahogy látta, hogy az egészségüket féltő utasok nagylelkűen arrébb húzódnak, hogy tágasabb teret adjanak a néha fullasztó köhögési rohammal küzdő apa – lánya párosnak, jobbnak látta, ha ilyen előzményeket követően, nem merészkedik el az esti gálára.
 
Kollégánk így csak utólag olvasta a felkonferáló sorokat, melynek kapcsán elmesélte, hogy 2003-ban végzett villamosmérnökként a Budapesti Műszaki Főiskolán (melynek még a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola intézményi formáját is megélte) és eddig összesen két munkahelye volt. A Gammához 2011-ben lépett be, és ő volt az első, definiáltan tervezéssel foglalkozó kolléga. Annak az időszaknak is, – mikor még csak mintegy 15-20 alkalmazottja és néhány külsős munkatársa volt a Gammának – megvolt a varázsa. Még nem voltak ugyanis differenciáltan megállapított munkakörök, és így nagyon szerteágazó tapasztalatokra lehetett szert tenni. Végül is a kezdeti évek élménye hatására támadt az az ötlete, hogy a nyári, viszonylagos uborkaszezon idején HR vezetőnk támogató közreműködésével egy képzési csomagot állítsanak össze, mégpedig célcsoport szempontjából, elsősorban a nem tervező kollégáknak. Azon túl, hogy az ismeretek bővítése mindenkinek csak hasznára válhat, az a gazdasági indíttatású megfontolás is húzódott a háttérben, hogy például egy rövidebb hardver jellegű munka miatt, ne kelljen egy technikusnak a terepre kiutaznia, hanem a szoftveres mérnök is el tudja azt végezni. Meg tudja például vizsgálni, hogy egy jel beérkezik-e a megfelelő PLC bemenetre, vagy például meg tudja mérni az áramerősséget a motorvédőkapcsolón. Ezek végül is nem ördöngös feladatok, csak a fortélyát kell ismerni.
 
Ahogy a felköszöntőben szerepelt, Gyulai Pista valóban szívén viseli a kollégák ismeretbővítésének és hozzáállásának a formálását. Kimondottan örömmel veszi, ha a kollégák kérdéssel fordulnak hozzá, és nem csupán célratörően a megoldásra kérdeznek rá, hanem az ahhoz vezető út is érdekli őket. A szakmában ugyanis nagyon fontos a megközelítés. Kicsit plasztikusan érzékeltetve, nagyon jó és célravezető az a szemlélet, mikor egy akadályba ütközve, nem csupán megtorpan és visszahőköl a mérnökkolléga, hanem ahogy visszakozik, valóban tesz pár lépést a munkafolyamat mentén visszafelé, és egyúttal töprengő üzemmódba is kapcsol, azaz egy korábbi munkalépésről próbálja szemlélni a feladatot, és más, alternatív megközelítési úton próbál eljutni a megoldásig. Szükség van egy ilyen komplex látásmódra. Egy triviális példával élve, lehet, hogy nem a vezérlőszekrény a kicsi, mint ahogy ezt első blikkre feltételezné a szemlélő, csak a szekrényen belüli elrendezés nem optimális.
 
Gyulai Pista kiemelten figyel arra, hogy a segítő, támogató hozzáállást folyamatosan fenntartsa és ápolja, és örömmel nyugtázza, mikor ez a magatartás csoportján belül is visszaköszön. Büszke is nagyon a csapatára. Ahogy visszaemlékszik, eleinte még könnyen ment a felvétel, mert ismeretségi köréből hívott mérnököket a Gammához, ez a forrás azonban egy idő elteltével elapadt, így egyre inkább ismeretlen jelentkezők közül kellett már választania. Egy új kolléga felvételekor zajló interjún azonban azon túl, hogy a szakmai tudást természetszerűleg szem előtt tartja, az egyéni szimpátia legalább ugyanennyit nyom a latban. És igaz, jól tudja, hogy az első, sőt még a második benyomás is könnyen lehet csalóka, eddig még sosem lőtt bakot, és egy nagyon jó csapat állt össze, öröm velük együtt dolgozni. A szűkebb tervező mérnöki csoporton (beleértve az autóipari különálló részleget is) kívül, Gyulai Pista területéhez tartoznak a technikusok, és elmúlt év, decembere óta a szervizcsoport is.
 
vacsora 2017

Teljes csoportkép hiányában, néhány kolléga a csapatból

 
A cég növekedésével egyre fontosabbá vált a szabályozottság, ill. az egységes rendszerek kialakítása. Mivel Pistának már eleve a saját területe is nagy fejlődésen ment keresztül, személyesen ő maga is érezte a szabályozás fontosságát. Aktívan részt vett a folyamatok, pl. a beszerzésre vonatkozó eljárás kialakításában. Sajátjának érezte a témát, ami abban is tükröződött, hogy nem akarta elnagyoltam kezelni, nehogy csak félmegoldások szülessenek, amivel utólag még sokat kell bajlódni. Alaposan átgondolt, egymásba illeszkedő folyamatok rögzítését képzelte el magának, ezért is tűnhetett kérdéseivel néha érthetetlenül aprólékosnak. Célja mindezzel az volt, hogy a mindenkori vevőhöz, egységes folyamatok eredménye jusson, és ugyanakkor az ügymenet lehetőség szerint gyorsabb és gazdaságosabb legyen.
 
Végül azt is elmesélte, hogy kicsit ellentmondásos érzés, hogy mióta osztályvezető, alig végez produktív munkát, és ha néha, kapacitás-szűke miatt nála marad például egy nagyobb tervezési feladat indítása, akkor egyrészt örül, másrészt pedig elkerülhetetlenül hajszolttá válik, ami igazán nem vágyálma. Tervező mérnöknek lenni azonban még így, a napi szintű mérnöki munkától kicsit eltávolodva is, nagyon jó. Az eredmény kézzelfogható, látszik, ahogy működik a gép, és jó érzés egy projektet, annak tervezésétől, a kivitelezésen és üzembe helyezésen át, egészen az átadásig végig követni.
 
Nehéz év áll Gyulai Pista csapata mögött, sokan és sokat voltak terepen, ezért kicsit esetleges volt a csoport aktuális összetétele. Sajnos még a szokásos csapatépítőt sem sikerült megszervezni. Az idei első félév célkitűzése, hogy a közelben valahová eljusson az egész osztály egy csapatépítő alkalomra.
 
IMG_0710

Teljes csoportkép hiányában, néhány kolléga a csapatból

 
Végül az utolsó, ifjúkorát idéző mondat kapcsán elmesélte Pista, hogy szép emlék számára a már tovatűnő Rocker Light múltja, ami szorosan összefonódott a motorokkal. Volt ebben egy adag vagányság, ami legalább annyi műszaki érdeklődéssel párosult, mikor – az apai és nagyapai nyomvonalat járva – 14 éves korában az első használt motort felújította. Összesen mintegy 10 éven keresztül tartott felváltva a felújítás/szerelés, valamint Európa főútjain a szabadon száguldó életérzés. Mára ebből, ami megmaradt, az maga a motor, amit néha-néha le kell vizsgáztatni, és egyszer az évben azért jó nekilódulni az országúton valamelyik motoros találkozó irányába. A két kisgyerek és a motorozásért csak mérsékelten lelkesedő feleség mellett ez a hobby azonban már csak nagyon alaplángon ég.
 
2006-08_445

Pista több, mint 10 éve egy motoros találkozón

 
_DSC1896

Pont 10 éve vállig érő, hosszú hajjal