A projekt címe: Vezető nélküli targoncaflotta kifejlesztése
 

szinergikusan együttműködő navigációs technológiák alkalmazásával

 

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ERFA
alt=”infoblokk_kedv_final_also_CMYK_ERFA” width=”300″ height=”210″ class=”alignright size-medium wp-image-2877″ />
Projektazonosító: GINOP-2.2.1-15-2017-00097

Projekt megvalósítási ideje: 2017.10.02. – 2020.09.30.

Konzorcium vezetője: GAMMA-DIGITAL Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Konzorciumi partnerek: Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Óbudai Egyetem

Támogatási érték: 723 822 379 Ft
 

 
Rövid összefoglaló

 

A projekt során új technológiákat alkalmazó vezető nélküli targoncák és hozzá tartozó flotta irányítási rendszer kidolgozására kerül sor. Az új technológiai megoldások segítségével a jelenleginél olcsóbb, az alkalmazási környezettel szemben toleránsabb, ezáltal költséghatékonyabb és szélesebb körben alkalmazható rendszereket hozunk létre. A kidolgozott rendszer újszerűsége a felhasznált lokalizációs primitívekben, az alkalmazott adaptív szenzorfúziós módszerekben, valamint a targoncák által használt útvonalválasztó és optimalizáló eljárásokban rejlik.

 

Kutatás-fejlesztési cél

 

Kutatás-fejlesztésünk célja a vezető nélküli targonca flotta irányító megoldás és prototípus kidolgozása, mely több olyan innovatív komponenst feltételez, ami jelenleg még ezen az alkalmazási területen nem állnak rendelkezésre:
 

    • Heterogén szenzorparkra (rádiófrekvenciás, lézerszkennerre, gépi látásra és fényjelekre) alapozott helymeghatározás, mely bel- és kültérben egyaránt biztosítja a megkövetelt pontosságot, egyenletlen talajon mozogva is.
    • Fedélzeti és rendszer szintű adaptív szenzorfúziós eljárások, melyek garantálják a különböző lokalizációs technológiák felhasználása közti sima átmenetet, például beltérből kültérre lépve.
    • Szinkronizált útvonal optimalizáló eljárások a padlózat nyomás terhelésének lehető legegyenletesebb elosztására, a padlózat és a targonca kerekeinek védelme érdekében.
    • Dinamikus útvonaltervezési és pályakövetési megoldások, melyek garantálják, hogy a targoncák változatos nyomon haladva is hatékonyan el tudják kerülni egymást, ugyanakkor időre célba érjenek. 
    • Helymeghatározási és navigációs funkciókat támogató térképépítési (rádiófrekvenciás és vizuális horgonypontok) és kooperativitási modellek a targoncák egymás közti információcseréjére, melyek által biztosítani lehet a környezet változásáról szerzett tapasztalataik megosztását, beleértve a terep szerkezetét, a talaj egyenetlenségeket és az útakadályokat. 
    • Targoncák közti kooperativitást és tudásmegosztást támogató keretrendszer, amely lehetővé teszi a környezet gyors, összehangolt feltárását a rendszer telepítési és működtetési folyamatai során, ily módon törekedve a költséghatékonyságra (pl. egyszerűbb szenzorok használata) és a rendszer leállásokat okozó karbantartási, menedzsment feladatok csökkentésére.